Borettslaget er så heldig å ha et eget rom i kjelleren inn fra vestibylen som brukes som verksted. Dette kan alle beboere i borettslaget bruke til snekring, maling, smøring av ski, mekking av sykkel etc.

På verkstedet finnes:

  • Solide arbeidsbenker
  • Sløydbenk
  • Smørebenk og smørejern for ski
  • Skrustikke (2 stk.)
  • Oppheng i tak for sykkel
  • Sykkelpumpe
  • Støvsuger, feiebrett, feiekost og søppelsekk
  • Brannslukker

Før du tar verkstedet i bruk ber vi deg om å sette deg inn i retningslinjene for bruk av verkstedet. Alle brukere av verkstedet er ansvarlig for:

  • å holde det rent og ryddig – for egen og andres trivsel, og slik at det ikke oppstår fare for brann.
  • å tenke sikkerhet i forbindelse med slipestøv og bruk av brennbare væsker.
  • å sørge for utlufting etter arbeid med kjemikalier som lut, maling, lakk osv.
  • at slipestøv og sagflis fjernes (feie og støvsuge) ved arbeidsdagens slutt.
  • å merke gjenstander som vedlikeholdes/males/fikses. Dette gjelder også verktøy, spesielt verktøy som tar mye benkeplass som f.eks. sirkelsag.
    Merking skal være som følger:

    • Navn
    • Oppgang
    • Mobilnummer
    • Dato arbeidet ble påbegynt

De fleste arbeider på verkstedet bør kunne ferdigstilles i løpet av 3-5 dager.

Verkstedet skal ikke brukes utenfor åpningstidene:

Mandag – Fredag
08.00 – 18.00. Ikke støyende arbeider frem til kl.20.00

Lørdag
08.00 – 18.00. Ikke støyende arbeider frem til kl.20.00

Søndag: Stengt

Julaften: Stengt

Påske: Stengt (tors. – man. i påskeuken)

Pinse: Stengt (søn. – man.)

Hensatt materiell, gjenstander og verktøy fjernes for eiers risiko.

Fra styret sin side følges verkstedet opp av Alf Terje Andresen.